In de huidige retailmarkt is het belangrijker dan ooit om klanten te behouden en te engageren. Als fashion boutique eigenaar wil je niet alleen nieuwe klanten aantrekken, maar ook de bestaande klanten tevreden houden en hen aanmoedigen om terug te keren voor hun volgende aankoop. Een klantenkaart is een effectieve manier om dit te bereiken, […]
Het aanbieden van een klantenkaart in jouw schoonheidssalon helpt om net dat beetje extra te bieden. Waarom is dat nodig zal je denken. Nou, het aantal schoonheidssalons in Nederland stijgt ontzettend snel. In 5 jaar tijd zijn er meer dan 6000 salons bijgekomen in Nederland (bron). Deze stijging zorgt voor gezonde concurrentie wat goed is […]
De lokale winkelier dient zich te onderscheiden ten opzichten van de grote ketens en de digitale mogelijkheden. Dit doe je met je aanbod, branding en experience. Een spaarsysteem voor in jouw winkel kan helpen om dat laatste punt te versterken. Het zal je niet zijn ontgaan dat veel grote bedrijven zijn gestart met een spaarsysteem. […]
Je hebt al de juiste stap gezet om een loyaliteitsprogramma op te zetten. Je ziet de waarde ervan in en je bent gemotiveerd om het maximale uit je programma te halen! Dit is de juiste spirit want het introduceren van een loyaliteitsprogramma is pas het begin. Een perfecte executie is nodig om er een succes […]
Ondanks de Coronapandemie stijgt het aantal kappers in Nederland sterk. In 2020 is het aantal gestegen met 4,5%. Dit percentage ligt hoger dan de jaren daarvoor. De concurrentie neemt duidelijk toe. Activiteiten gericht op klantbehoud zijn van belang. Een klantenkaart is daarom dermate geschikt voor kapsalons! Uitdaging voor kappers. Klantenkaart biedt uitkomst Nieuwe klanten zijn […]
Het hoofdingrediënt van een succesvolle business is dat consumenten iets van jou willen kopen en dit blijven doen. De vraag is alleen hoe doe je dit. Hoe zorg je ervoor dat klanten jouw winkel bezoeken en een aankoop doen? Vaak wordt deze vraag beantwoord met Marketing! Maar Marketing is veelte breed. Er zijn verschillende activiteiten […]
Wat kun je leren van de loyaliteitsprogramma’s van grote bedrijven? Grote bedrijven investeren miljoenen loyaliteitsprogramma’s om klantloyaliteit te stimuleren. Zij weten als geen ander dat het voordeliger is om klanten te behouden ten opzichte van het aantrekken van nieuwe klanten. Wat doen deze bedrijven waardoor hun loyaliteitsprogramma’s zo succesvol zijn? Hieronder behandelen wij 4 programma’s […]
Stimuleer loyaliteit met een klantenkaart Of je nou een eigen kapsalon hebt, een lunchroom of een fashion boutique, klantloyaliteit stimuleren met behulp van een digitale klantenkaart is altijd verstandig om te doen. Hoe loyaler jouw klanten hoe vaker zij bij jou terugkomen, jou aanbevelen aan anderen en uiteindelijk zullen zij minder vatbaar worden voor wat […]
Klantenkaart gebruiken om loyaliteit te stimuleren? There is an app for that! Spaarprogramma’s bestaan al heel lang. In de 18de eeuw gaven marktkooplui koperen muntjes aan klanten die later ingewisseld konden worden voor korting op nieuw aankopen. Toen al zagen ondernemers de toegevoegde waarde van een loyaliteitsprogramma. Eigenlijk is er niet heel veel veranderd ten […]
Spaarprogramma’s: Zijn die toekomst-proof? Spaarprogramma’s (loyaliteitsprogramma’s) zijn niet meer weg te denken in marketingland. De 1 na de ander popt op. Zowel grote bedrijven als kleine bedrijven zien de meerwaarde in van deze tool om loyaliteit te stimuleren. Buiten de traditionele sectoren om, zoals vliegmaatschappijen of supermarktketens, zijn ook non-profit organisaties, verenigingen en lokale winkeliers […]