Gebruik een klantenkaart in jouw kapsalon om trouwe klanten te belonen en nieuwe behandelingen onder de aandacht brengen!
Stimuleer klantloyaliteit en verzamel klantgegevens
Stimuleer klantloyaliteit en verzamel klantgegevens
Stimuleer klantloyaliteit en verzamel klantgegevens
Met behulp de Urban Collect klantenkaart kun je gemakkelijk klantgegevens verzamelen in jouw kapsalon. Je ontvangt gegevens van elke klant die deelneemt aan jouw loyaliteitsprogramma.
Gebruik deze gegevens om klanten op de hoogte te houden van nieuwe producten of diensten via jouw nieuwsbrief of andere inspirerende berichten. Hiermee stimuleer je nieuwe aankopen en stijgt jouw omzet.
Een digitale klantenkaart helpt om klanten het gevoel te geven dat zij gewaardeerd worden. Dit zorgt ervoor dat ze meer betrokken raken bij jouw bedrijf en minder vatbaar zijn voor marketingactiviteiten van anderen. Als jij een extra stap voor je klanten zet, zullen ze dat ook voor jou doen. Zo creëer je een langer termijn relatie. Daarnaast zullen loyale klanten jouw onderneming vaker aanbevelen aan anderen.
Met een digitale klantenkaart beloon je de aankopen van klanten in jouw kapsalon. Dit creëert een extra reden om vaker terug te komen. De betrokkenheid en het gevoel van waardering zorgt voor meer uitgaven. Zo creëer je nóg meer klantwaarde én verhoog je de omzet van jouw kapsalon.
Verras loyale klanten met leuke rewards in jouw kapsalon. Van producten tot exclusieve diensten. Omdat jij het beste weet wat jouw klanten willen. Met een digitale klantenkaart kun jij klanten van jouw kapsalon inspireren en laat je klanten kennis maken met producten of diensten die jij graag onder de aandacht wil brengen.
Met behulp de Urban Collect klantenkaart kun je gemakkelijk klantgegevens verzamelen in jouw bloemenzaak. Je ontvangt gegevens van elke klant die deelneemt aan jouw loyaliteitsprogramma.
Gebruik deze gegevens om klanten op de hoogte te houden van nieuwe producten of diensten via jouw nieuwsbrief of andere inspirerende berichten. Hiermee stimuleer je nieuwe aankopen en stijgt jouw omzet.
Een digitale klantenkaart helpt om klanten het gevoel te geven dat zij gewaardeerd worden. Dit zorgt ervoor dat ze meer betrokken raken bij jouw bedrijf en minder vatbaar zijn voor marketingactiviteiten van anderen. Als jij een extra stap voor je klanten zet, zullen ze dat ook voor jou doen. Zo creëer je een langer termijn relatie. Daarnaast zullen loyale klanten jouw onderneming vaker aanbevelen aan anderen.
Als bloemist kun je met een digitale klantenkaart de aankopen van klanten belonen. Dit creëert een extra reden om vaker terug te komen. De betrokkenheid en het gevoel van waardering zorgt voor meer uitgaven. Zo creëer je nóg meer klantwaarde én verhoog je de omzet van jouw bloemenzaak.
Verras loyale klanten met leuke rewards in jouw bloemenzaak. Van producten tot exclusieve diensten. Omdat jij het beste weet wat jouw klanten willen. Met een digitale klantenkaart kun jij klanten inspireren en laat je klanten kennis maken met producten of diensten die jij graag onder de aandacht wil brengen.
excl. btw
per maand (maandelijks opzegbaar)
Wat is een Urban Collect licentie?
Met een Urban Collect licentie krijg jij een eigen account op het Urban Collect platform.
Wat kan ik allemaal met een Urban Collect licentie?
Met een Urban Collect licentie kun je onbeperkt gebruik maken van de functies die Urban Collect te bieden heeft. Maak je eigen loyaliteitsprogramma, stuur pushberichten naar klanten, maak van klanten ambassadeurs, verzamel klantgegevens en meer.
Hoeveel kost een Urban Collect licentie?
Je hebt al een Urban Collect licentie voor maar 17,50 (ex. BTW) per maand.
Wat is de looptijd van een Urban Collect licentie?
Urban Collect houdt niet van langdurige looptijden. Een Urban Collect licentie is maandelijks opzegbaar. De licentie wordt automatisch elke maand verlengd zolang er geen opzegging wordt gedaan.
Hoe kom ik aan een Urban Collect licentie?
Je kunt een Urban Collect licentie afsluiten via de volgende link: www.urbancollect.nl/checkout.
Hoe kan ik mijn Urban Collect Licentie opzeggen?
Indien je de licentie wil opzeggen kun je een mail sturen naar [email protected].
Wat zit er in de Starterskit?
In de Starterskit vind je een manual (korte toelichting over het gebruik van het account), een raamsticker en een Urban Collect baliedisplay.
Wat doe ik met de Urban Collect baliedisplay?
Met behulp van de Urban Collect baliedisplay kun je jouw loyaliteitsprogramma onder de aandacht brengen. Klanten die nog niet gebruik maken van Urban Collect kun je na een aankoop de QR-code op het display laten scannen zodat zij snel en gemakkelijk een Urban Collect account kunnen aanmaken.
Wanneer ontvang ik de Urban Collect Starterskit?
Je ontvangt de Starterskit binnen 5 werkdagen na het afsluiten van een Urban Collect Licentie.
Wat heb ik allemaal nodig om mijn Urban Collect account te kunnen gebruiken?
Het enige wat nodig is om Urban Collect te kunnen gebruiken is een stabiele internetverbinding en een Android of Apple device (smartphone/tablet). Daarnaast kun je ook op een laptop gebruik maken van de meeste functies. Alleen voor het uitgeven van credits en rewards is een Android of Apple device (smartphone/tablet) met camera functie noodzakelijk.
Wat zijn Loyalty credits?
Loyalty credits zijn punten die Urban Collect gebruikers kunnen sparen door aankopen te doen bij de locaties die zijn aangesloten bij het Urban Collect platform. De credits kunnen worden ingewisseld voor rewards. Je kunt alleen punten inwisselen bij de locatie waar de punten zijn gespaard.
Hoe kan ik Loyalty credits geven aan mijn klant?
Na een aankoop kun je de klant belonen met Loyalty credits. Je kunt credits uitgeven door de QR-code van de klant (te vinden in de Urban Collect app van de klant) te scannen met de Urban Collect Business app. Vervolgens klik je op exchange credits en vul je het aantal credits in die je wil uitgeven.
Indien de klant de QR-code niet bij de hand heeft kun je ook de klant makkelijk opzoeken door zijn e-mailadres in te vullen waarmee snel het account kan worden opgezocht. Vervolgens doorloop je hetzelfde proces als wanneer de QR-code van de klant wordt gescand.
Hoe bepaal ik hoeveel Loyalty credits ik geef na een aankoop?
Je kunt zelf bepalen hoeveel credits je uitgeeft na een aankoop. Ons advies is wel om het makkelijk te houden zoals onderstaande voorbeelden:
Ik heb te veel/te weinig Loyalty credits gegeven na een aankoop. Kan ik dit nog corrigeren?
Je kunt altijd het aantal uitgegeven credits corrigeren door nogmaals de QR-code van de klant te scannen met de Urban Collect Business app en het aantal credits van de gebruiker aan te passen door het aantal te verhogen of te verlagen (gebruik het ‘- teken’ op jouw toetsenbord om het aantal credits te verlagen).
Wat zijn rewards?
Rewards zijn exclusieve extra’s die jij aanbiedt aan jouw klanten die gebruik maken van Urban Collect. Dit kunnen bijvoorbeeld gratis producten of diensten zijn of exclusieve kortingen op specifieke producten of diensten. Met behulp van de rewards kun je jouw klanten belonen voor hun aankopen.
Hoe maak ik rewards aan?
Je kunt rewards aanmaken in jouw Urban Collect account onder ‘Loyaliteitsprogramma beheren’. Klik op ‘Beloning aanmaken’. Vul de naam van de reward in en geef aan hoeveel credits nodig zijn om in aanmerking te kunnen komen voor deze reward.
Kan ik mijn rewards aanpassen?
Je kunt altijd aangemaakte rewards aanpassen via jouw Urban Collect account. Het is wel aan te raden om niet te vaak rewards aan te passen.
Hoe kan ik een reward laten verzilveren?
Als een klant credits wil laten inwisselen voor een reward scan je de QR-code van de klant (te vinden in de Urban Collect app van de klant) met de Urban Collect Business app. Je kunt ook het account van de klant opzoeken door zijn e-mailadres in te vullen. Vervolgens klik je op ‘Rewards’ en selecteer de reward die de klant wil laten verzilveren.
Wat is Gamification?
Gamification zijn spelelementen in een loyaliteitsprogramma om klanten te motiveren en betrokken te houden. Dit maakt het sparen van credits, rewards en interacties met het jouw locatie leuker en aantrekkelijker. De spelelementen die Urban Collect biedt zijn het toevoegen van ‘Membership levels’ in je loyaliteitsprogramma en het kunnen aanbieden van ‘Tell a friend’ rewards.
Wat zijn Membership levels?
Met Membership levels maak je, jouw loyaliteitsprogramma leuker en stimulerender voor klanten. Klanten kunnen verschillende levels behalen door credits te sparen. Er zijn in totaal 4 verschillende levels die vrijgespeeld kunnen worden, namelijk brons, zilver, goud en platina. Je kunt zelf bepalen hoeveel credits klanten moeten sparen om een level te behalen. Daarnaast kun je ook zelf bepalen of je deze klanten nog iets wil bieden voor de status die zij behaald hebben.
Wat zijn Tell a friend rewards?
Wat zijn pushberichten?
Pushberichten zijn korte meldingen die direct naar de smartphone of tablet van een gebruiker worden gestuurd, zelfs als een app niet actief wordt gebruikt. Ze verschijnen op het vergrendelscherm of in het meldingenoverzicht en kunnen tekst, afbeeldingen of links bevatten.
Wat zijn de voordelen van pushberichten?
Je kunt pushberichten gebruiken om klanten op de hoogte te houden van nieuws, aanbiedingen, herinneringen of updates. Ze zijn een krachtige manier om direct contact te houden met klanten en hen te stimuleren actie te ondernemen, zoals het bezoeken van jouw locatie.
Hoeveel pushberichten mag ik sturen?
Je mag zoveel berichten als je wilt sturen. We adviseren wel om alleen relevante berichten te sturen en niet te frequent iets uit te sturen. Zolang je relevant blijft en de klant het niet als storend ervaart zijn pushberichten een krachtige Marketingtool.
Naar wie kan ik pushberichten sturen?
Je kunt berichten sturen naar alle klanten die gebruik maken van Urban Collect. Zij dienen wel, tijdens de eerste keer openen van de app, akkoord te geven op het kunnen ontvangen van pushberichten. Indien de klant dit niet accepteert wordt het bericht ook niet ontvangen. Klanten kunnen ook altijd in de app zich afmelden voor het ontvangen van pushberichten. Deze klanten zullen ook berichten dan niet meer ontvangen. Een klant kan ook altijd weer zich aanmelden voor het ontvangen van berichten.
Je kunt ook berichten sturen naar specifieke segmenten door de filters te gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld een specifiek bericht sturen naar al je vrouwelijke klanten.
Hoe verzamel ik klantgegevens?
Met Urban Collect kun je op een verantwoorde manier (conform de AVG & GDPR richtlijnen) klantgegevens verzamelen die je kunt gebruiken voor marketing communicatie (nieuwsbrief, etc.). Je verzamelt gegevens van alle klanten die credits hebben gespaard. Wel hebben klanten altijd de mogelijkheid om een ‘opt-out’ te activeren. Dit houdt in dat je geen gegevens meer ontvangt van deze specifieke klant. Klanten kunnen altijd via de app ook weer een ‘opt-in’ geven. Dit houdt in dat je de gegevens wel weer ontvangt en mag gebruiken.
Waar mag ik deze gegevens allemaal voor gebruiken?
Deze gegevens mogen louter gebruik worden gemaakt om de gebruiker via mail op de hoogte te stellen van nieuws, aanbiedingen of andere vormen van communicatie. Indien de gebruiker zich afmeldt voor de communicatie dienen alle gegevens van de Urban Collect gebruiker direct te worden verwijderd.
Mail dan jouw vraag naar [email protected].
Urban Collect 2024 © All rights reserved