Verhoog je omzet door extra aankopen te stimuleren.
Met gamification maak je jouw loyaliteitsprogramma leuker en stimulerender voor klanten. Gebruik elementen zoals membership levels om de betrokkenheid en motivatie om vaker terug te komen te verhogen.
Daarnaast kun je met gamification mond-op-mond reclame stimuleren. Maak van jouw klanten ambassadeurs die nieuwe klanten aantrekken. Dit blijft 1 van de meeste effectieve en kost efficiënte marketingmiddelen die er zijn.
Stuur pushberichten naar jouw klanten. Hiermee ben je direct in contact met je klanten. Ze vergroten de klantbetrokkenheid door ze op de hoogte te houden van aanbiedingen, nieuwe producten of speciale evenementen. Daarnaast stimuleren ze herhaalaankopen en klantloyaliteit. Doordat ze direct op de telefoon verschijnen, hebben ze een hoge attentiewaarde!
Daarnaast verzamel je met Urban Collect op een verantwoorde manier klantgegevens die je vervolgens kunt gebruiken voor commerciële doeleinden zoals e-mail campagnes.
Urban Collect is te gebruiken op elk apparaat. De applicatie is zeer gebruiksvriendelijk. Heel eenvoudig bouw je, jouw eigen loyaliteitsprogramma, stuur je pushberichten, download je verzamelde klantgegevens en activeer je functies die je wilt gebruiken.
Ook voor jouw klanten is het heel gebruiksvriendelijk. Zij kunnen gratis een Urban Collect account aanmaken via de app waardoor zij een eigen digitale klantenkaart krijgen. In de app kunnen zij zien voor welke rewards zij kunnen sparen, welk Membership level zij zijn en kunnen zij nieuwe klanten aandragen. Daarnaast ontvangen zij in de app alle pushberichten die door jou worden verstuurd.
What is an Urban Collect license?
With an Urban Collect license you get access to the Urban Collect platform with your own account.
What can I do with my Urban Collect license?
Met een Urban Collect licentie kun je onbeperkt gebruik maken van de functies die Urban Collect te bieden heeft. Maak je eigen loyaliteitsprogramma, stuur pushberichten naar klanten, maak van klanten ambassadeurs, verzamel klantgegevens en meer.
How much does an Urban Collect license cost?
Je hebt al een Urban Collect licentie voor maar 17,50 (ex. BTW) per maand.
What is the contract duration of an Urban Collect license?
Urban Collect does not like longterm contracts. An Urban Collect license can be canceled monthly. The license is automatically renewed every month as long as no cancellation is made.
How do I get an Urban Collect license?
You can get an Urban Collect license via the following link: www.urbancollect.nl/checkout.
How can I cancel my Urban Collect License?
If you want to cancel the license, you can send an email to [email protected].
What can I find in the Starterskit?
In de Starterskit vind je een manual (korte toelichting over het gebruik van het account), een raamsticker en een Urban Collect baliedisplay.
Wat doe ik met de Urban Collect baliedisplay?
Met behulp van de Urban Collect baliedisplay kun je jouw loyaliteitsprogramma onder de aandacht brengen. Klanten die nog niet gebruik maken van Urban Collect kun je na een aankoop de QR-code op het display laten scannen zodat zij snel en gemakkelijk een Urban Collect account kunnen aanmaken.
When will I receive the Urban Collect Starterkit?
You will receive the Starterkit within 5 working days after purchasing an Urban Collect License.
What do I need to use my Urban Collect account?
Het enige wat nodig is om Urban Collect te kunnen gebruiken is een stabiele internetverbinding en een Android of Apple device (smartphone/tablet). Daarnaast kun je ook op een laptop gebruik maken van de meeste functies. Alleen voor het uitgeven van credits en rewards is een Android of Apple device (smartphone/tablet) met camera functie noodzakelijk.
What are Loyalty credits?
Loyalty credits zijn punten die Urban Collect gebruikers kunnen sparen door aankopen te doen bij de locaties die zijn aangesloten bij het Urban Collect platform. De credits kunnen worden ingewisseld voor rewards. Je kunt alleen punten inwisselen bij de locatie waar de punten zijn gespaard.
How can I give Loyalty credits to my customer?
After a purchase you can reward the customer with Loyalty credits. You can give credits by scanning the customer's QR code (found in the customer's Urban Collect app) with the Urban Collect Business app. Then click on exchange credits and enter the number of credits you want to give.
Indien de klant de QR-code niet bij de hand heeft kun je ook de klant makkelijk opzoeken door zijn e-mailadres in te vullen waarmee snel het account kan worden opgezocht. Vervolgens doorloop je hetzelfde proces als wanneer de QR-code van de klant wordt gescand.
How do I determine how many Loyalty credits to give after a purchase?
You can determine how many credits I give after a purchase. Our advice is to keep it easy, such as the examples below:
I gave too many / too few Loyalty credits after a purchase. Can I correct this?
You can always correct the number of credits issued by scanning the customer's QR code again with the Urban Collect Business app and adjusting the user's number of credits by increasing or decreasing the number (use the '- sign' on your keyboard to decrease the number of credits).
What are Rewards?
Rewards are exclusive extras that you offer to your customers who use Urban Collect. This could be, for example, free products or services or exclusive discounts on specific products or services. With the help of Urban Collect rewards you can reward your customers for their purchases.
How do I create rewards?
Je kunt rewards aanmaken in jouw Urban Collect account onder ‘Loyaliteitsprogramma beheren’. Klik op ‘Beloning aanmaken’. Vul de naam van de reward in en geef aan hoeveel credits nodig zijn om in aanmerking te kunnen komen voor deze reward.
Can I adjust my rewards?
You can always adjust the rewards you have created via your Urban Collect account. It is advisable not to adjust rewards too often.
How can I redeem a reward?
Als een klant credits wil laten inwisselen voor een reward scan je de QR-code van de klant (te vinden in de Urban Collect app van de klant) met de Urban Collect Business app. Je kunt ook het account van de klant opzoeken door zijn e-mailadres in te vullen. Vervolgens klik je op ‘Rewards’ en selecteer de reward die de klant wil laten verzilveren.
Wat is Gamification?
Gamification zijn spelelementen in een loyaliteitsprogramma om klanten te motiveren en betrokken te houden. Dit maakt het sparen van credits, rewards en interacties met het jouw locatie leuker en aantrekkelijker. De spelelementen die Urban Collect biedt zijn het toevoegen van ‘Membership levels’ in je loyaliteitsprogramma en het kunnen aanbieden van ‘Tell a friend’ rewards.
Wat zijn Membership levels?
Met Membership levels maak je, jouw loyaliteitsprogramma leuker en stimulerender voor klanten. Klanten kunnen verschillende levels behalen door credits te sparen. Er zijn in totaal 4 verschillende levels die vrijgespeeld kunnen worden, namelijk brons, zilver, goud en platina. Je kunt zelf bepalen hoeveel credits klanten moeten sparen om een level te behalen. Daarnaast kun je ook zelf bepalen of je deze klanten nog iets wil bieden voor de status die zij behaald hebben.
Wat zijn Tell a friend rewards?
Wat zijn pushberichten?
Pushberichten zijn korte meldingen die direct naar de smartphone of tablet van een gebruiker worden gestuurd, zelfs als een app niet actief wordt gebruikt. Ze verschijnen op het vergrendelscherm of in het meldingenoverzicht en kunnen tekst, afbeeldingen of links bevatten.
Wat zijn de voordelen van pushberichten?
Je kunt pushberichten gebruiken om klanten op de hoogte te houden van nieuws, aanbiedingen, herinneringen of updates. Ze zijn een krachtige manier om direct contact te houden met klanten en hen te stimuleren actie te ondernemen, zoals het bezoeken van jouw locatie.
Hoeveel pushberichten mag ik sturen?
Je mag zoveel berichten als je wilt sturen. We adviseren wel om alleen relevante berichten te sturen en niet te frequent iets uit te sturen. Zolang je relevant blijft en de klant het niet als storend ervaart zijn pushberichten een krachtige Marketingtool.
Naar wie kan ik pushberichten sturen?
Je kunt berichten sturen naar alle klanten die gebruik maken van Urban Collect. Zij dienen wel, tijdens de eerste keer openen van de app, akkoord te geven op het kunnen ontvangen van pushberichten. Indien de klant dit niet accepteert wordt het bericht ook niet ontvangen. Klanten kunnen ook altijd in de app zich afmelden voor het ontvangen van pushberichten. Deze klanten zullen ook berichten dan niet meer ontvangen. Een klant kan ook altijd weer zich aanmelden voor het ontvangen van berichten.
Je kunt ook berichten sturen naar specifieke segmenten door de filters te gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld een specifiek bericht sturen naar al je vrouwelijke klanten.
Hoe verzamel ik klantgegevens?
Met Urban Collect kun je op een verantwoorde manier (conform de AVG & GDPR richtlijnen) klantgegevens verzamelen die je kunt gebruiken voor marketing communicatie (nieuwsbrief, etc.). Je verzamelt gegevens van alle klanten die credits hebben gespaard. Wel hebben klanten altijd de mogelijkheid om een ‘opt-out’ te activeren. Dit houdt in dat je geen gegevens meer ontvangt van deze specifieke klant. Klanten kunnen altijd via de app ook weer een ‘opt-in’ geven. Dit houdt in dat je de gegevens wel weer ontvangt en mag gebruiken.
For which purposes can I use this data?
This data may only be used to inform the user by e-mail about news, offers or other forms of communication. If the user unsubscribes from the communication, all data of the Urban Collect user must be deleted immediately.
Mail your question to [email protected].
Urban Collect 2024 © All rights reserved